Movel blir en del av Aneo Mobility!

Fra 1. juni 2025 blir Movel en del av Aneo Mobility – Norge og Nordens største leverandør av elbillading for borettslag og sameier.
Tjenestene og prisene forblir de samme, men flere nye fordeler er på vei!

Movel har siden etableringen i 2016 satt kunden først, for uten kunder er vi ingen ting. Den holdningen tar vi med oss videre. 

Spørsmål og svar

Fra 1. juni 2025 blir Movel AS en del av Aneo Mobility AS. Dette innebærer ingen umiddelbare endringer for deg som kunde, men gir oss bedre muligheter til å utvikle tjenestene våre og tilby mer stabil drift. Det sammenslåtte selskapet blir Norge og Nordens største ladeoperatør for borettslag og sameier. Dette skaper et godt utgangspunkt for å utvikle gode og fremtidsrettede tjenester fremover.

Movel har siden etableringen i 2016 satt kunden først, for uten kunder er vi ingen ting. Den holdningen tar vi med oss videre. 

Aneo Mobility er en ledende aktør innen elbillading i Norge og Norden, med spesialisering på løsninger for borettslag og sameier. Sammen blir vi enda bedre rustet til å tilby pålitelige og fremtidsrettede tjenester.

Fra august og utover høsten vil vi puljevis overføre Movels ladekunder over til Aneo Mobility. Overgangen til Aneo Mobility betyr at du får bedre tjenester, økt forutsigbarhet, og mer kontroll over ladeutgiftene – uten at det påvirker prisen på abonnementet ditt eller oppsigelsestiden.

Etter overføringen vil du få:

  • Ladeapp og individuell spotpris per time for strøm – slik at du kan lade smart og billig.
  • En fast nettleie, som gjør kostnadene til nettleien stabile og forutsigbare.
  • Tilgang til flere dyktige medarbeidere – nå med enda sterkere støtte og systemer i ryggen.


Kort sagt: Du får mer verdi, mer innsikt og bedre kontroll – uten å måtte gjøre noe selv.

Ja. I løpet av sommeren 2025 vil du motta faktura fra Aneo Mobility AS (org.nr. 822 191 622). Fakturaen vil fortsatt ha Movel-logoen i en periode, men i nettbanken vil Aneo Mobility stå som avsender. 

eFaktura og Avtalegiro vil gå som normalt. 

Nei. Det blir ingen endringer i den faste månedsprisen eller den fleksible oppsigelsestiden på én dag for ladekundene. For boligselskapet endres oppsigelsestiden til bransjestandard på 3 måneder.

Utover høsten vil kundene bli overført fra Movels plattform til Aneo Mobilitys. 
Når det skjer får dere tilgang til:

    • En mer funksjonell Eierportal med bedre støtte for styret
    • En fast personlig kontaktperson
    • Mer stabil drift med bedre overvåkingssystemer
    • Bedre rådgivning og tilgang på løsninger for utvidelse eller forbedringer av ladeanlegget

Fra august 2025 og utover høsten vil ladeanlegg og ladekunder bli overført puljevis til Aneo Mobilitys plattform. Alle får beskjed i god tid før overføringen.

Ja, det blir nye avtalevilkår i forbindelse med overføringen:

  • Ny struktur på avtaleverket
  • Nettleie faktureres ikke lenger etterskuddsvis, men som en forhåndssatt snittpris per ladeanlegg 
  • Oppsigelsestiden endres tilbake til tre måneder (dato til dato) for boligselskapet / anleggseier

 

Du kan lese de nye avtalevilkårene for drift her.
Tjenestebeskrivelse for ladeanlegg finner du her.

Det betyr at hver enkelt kunde kan velge å lade når strømprisen er lavest – time for time. Dette gir deg som ladekunde mulighet til å spare penger ved å styre ladingen etter strømprisene.

Når mange kunder lader samtidig – typisk når strømprisen er billig – fører det til høy belastning på anlegget. Dette utløser høyere kostnader i form av effektledd på nettleien. Effektleddet er en komponent i nettleien  som nettselskapene beregner etter hvor mye strøm som brukes samtidig.

Vi innfører en fast nettleie, som er beregnet ut fra det enkelte ladeanleggets historiske snittforbruk. På denne måten unngår vi store og uforutsigbare svingninger i nettleien når mange lader samtidig.

Ved å kombinere individuell spotpris på strøm og fast nettleie får du:

  • Full fleksibilitet til å lade når strømprisen er lav
  • Forutsigbarhet i nettleiekostnadene
  • Bedre oversikt og kontroll over de totale ladeutgiftene

Den fastsettes på forhånd basert på historisk strømforbruk og effektbruk i ditt ladeanlegg. Det betyr at nettleien ikke endres fra måned til måned, selv om mange lader samtidig.

Dersom dere som anleggseier ikke aksepterer endringene, må dere avslutte kundeforholdet med Movel ved å sende en e-post til post@movel.no.

Ta gjerne kontakt med oss på post@movel.no