Felles infrastruktur: Den delen av installasjonen som er påkrevet for at én eller flere ladestasjoner kan etableres. Kostnaden til felles infrastruktur er det vanligvis fellesskapet som dekker.
Individuell infrastruktur: Den delen av installasjonen er knyttet direkte til den enkelte p-plass. Dette kan omfatte kabling for strøm og data fra fordelingsskap/skinne/dataskap. Oppgitt pris er per individuelle p-plass og betales av beboeren som ønsker ladepunkt.
Da kan du bestille befaring og få tilbud ved å følge denne lenken og fylle ut skjemaet.
Godt spørsmål! Det kan være mye å sette seg inn i. Her gir vi deg tips.
Vennligst send en mail til post@movel.no.
For å bli en aktiv bruker må du bestille abonnement. Det kan du gjøre her.
Ring vår service telefon på 47 50 40 41.
Den er gratis! Hvis du vil ha en ekstra koster det 150 kr.
Dette er for å få tilgang til laderen og starte ladingen til daglig bruk.
Ja, det kan du. Skriv inn rfid-en når du bestiller abonnement så fikser vi resten.
Dersom det ikke er tilstrekkelig strøm i boligsammenslutningen til å forsyne alle p-plassene, har Movel teknologi som «leser» når det er ledig kapasitet i bygget – og gir den til bilene. Aktiv laststyring kan være det som skal til for å utsette eller slippe kostbar oppgradering fra nærmeste trafostasjon.
Dynamisk laststyring sikrer effektiv bruk av tilgjengelig strøm i ladeanlegget. Ladestrømmen deles likt mellom bilene. Dersom ladesystemet i en periode er tungt belastet og det ikke er nok strøm til at alle bilene kan lade samtidig, vil Movels systemet iverksette køfunksjon. Det vil si en at systemet tildeler hver bil en plass i køen. Bilene fremst i køen blir ladet opp, for så å lade neste bil i køen. Over natten vil alle få strøm nok til neste dags behov.
Movels drift sparer styret i boligselskapet for bekymringer og arbeid. Om det oppstår problemer eller spørsmål, kan beboer ringe til Movel og ikke til styret. Driften inkluderer smart strømstyring og automatisk oppdatering av programvaren i ladestasjonene. I tillegg tar vi oss av avregning og fakturering av strømforbruk.
Movel har ingen påslag på strømmen, og fakturerer kun for faktisk forbruk. Vi tilbyr et abonnement for de som er aktive brukere av ladepunktet sitt på 59 kr/mnd.
For å bli en aktiv bruker må du bestille abonnement. Det kan du gjøre her.
Her kan du blant annet følge med på forbruk og ladesesjonene dine. I tillegg kan du se ladestatus og ringe service telefon.
For å forhindre at noen tar kabelen din kan du låse den fast i laderen i web app-en.
Gå inn på ‘Ditt forbruk’. Her kan du følge med på ditt månedlige forbruk.

Gå inn på ‘Ditt forbruk’. Finn måneden for ladesesjonen og trykk symbolet ved siden av for å se detaljer.

Gå inn på ‘Innstillinger’. Trykk kabellås på.

Vi har ingen påslag på strømforbruk, og abonnement koster 59 kr/mnd. Med et gjennomsnittlig forbruk på 167 kWh/mnd blir det rundt 217 kr/mnd. Fakturaen vil da bestå av 3 måneders strømforbruk pluss abonnementkostnaden i samme periode.
Vi fakturer fire ganger i året. Dette skjer medio mars, juni, september og desember.