Kundeservice

På denne siden har vi samlet nyttig informasjon for å kunne hjelpe deg best mulig. Vi har også et hjelpesenter som kan være nyttig. 

Har du problemer med å lade bilen din?

Se om du finner svaret under i våre ofte stilte spørsmål, eller kontakt oss. Har du kundenummeret ditt klart kan vi hjelpe deg raskere.

Tlf: 47 50 40 41
Åpningstider: 
Hverdager 07-22

Lør-søn (helligdager) 10-18

post@movel.no

Har du spørsmål om fakturaen din?

regnskap@movel.no

Ofte stilte spørsmål

Les om våre priser her.

Vi har ikke påslag på vår innkjøpspris, det vil si at ladekunder betaler det samme per kWh som Movel.

Ladestasjoner i et boligselskap med laststyring, får strøm fra samme strømmåler. Dermed blir strømprisen for den enkelte ladekunde en gjennomsnittspris i faktureringsperioden fra strømleverandør.

Det vil si at de som lader når prisene er lave, trekker gjennomsnittsprisen ned. Mens de som lader når prisene er høye trekker snittet opp.

Vi har ikke påslag på Movels innkjøpspris på strøm. Gitt en strømpris inkludert nettleie på kr 1,60 per kWh og et gjennomsnittlig forbruk på 170 kWh/mnd. blir kostnaden rundt 272,- kr/mnd., i tillegg kommer det faste beløpet for Movels tjeneste. Eksempelet er justert for strømstøtten. Faktura kommer en gang per måned.

Om din ladestasjon er låst, bruker du brikken til å starte og stoppe ladingen. I lukkede garasjeanlegg velger de fleste å la ladestasjonen stå åpen. Det vil si at de dropper å bruke brikke fordi det gjør hverdagen enklere.

Smart lading i et boligselskap betyr at ladeoperatøren Movel kan fakturere den enkelte beboer for det faktiske forbruket. Det betyr også at den tilgjengelige effekten (strømmen) i anlegget fordeles solidarisk mellom de som lader. Styring av strømmen på denne måten kalles laststyring, og innebærer at det er behov for mindre strøm og at den totale utnyttelsen av strømmen blir mer effektiv. Vi skiller mellom aktiv laststyring og dynamisk laststyring.

For å aktivere ladestasjonen din må du bestille abonnement. Det gjør du her.

Ring vår support-telefon på 47 50 40 41.

Felles infrastruktur: Den delen av installasjonen som er nødvendig for at én eller flere ladestasjoner kan etableres. Kostnaden knyttet til installasjon og drift av felles infrastruktur, dekkes normalt av fellesskapet, alle som har p-plass.

Individuell infrastruktur: Den delen av installasjonen, inkludert ladestasjon, som er knyttet direkte til den enkelte beboers p-plass. Dette kan omfatte kabling for strøm og data fra fordelingsskap/skinne/dataskap. 

Send en e-post til post@movel.no med navnet ditt og dato for når du ønsker å avslutte abonnementet ditt.

Kontakt kundeservice