Bestill abonnement her!
Husk at felt med
*
er obligatoriske. Er det noe du lurer på? Se ofte stilte spørsmål
her
.
Navn Boligselskap (borettslag, sameiet, el.)
*
Id. Ladeboks
Står på ladeboksen din. Hvis ikke hopp over dette feltet.
P-plass nr.
Ladebrikke (gratis)
*
Velg om du vil bruke ladebrikke til å starte ladningen
Ja takk, jeg trenger en brikke
Nei takk
Jeg har allerede en brikke
Ved fast ladepunkt trenger du ladebrikke for å forsikre deg om at bare du kan lade der. I lukkede garasjeanlegg velger de fleste å droppe ladebrikke og la ladepunktet stå åpent.
Står på brikken om du har en
Id. Lasebrikke
Navn bruker
*
Org. nr.
Adresse
*
Postboks
Postnr.
*
Poststed
*
E-post
*
Mobilnummer
*
Fakturering
*
Same som bruker
Annen enn bruker
Jeg har lest brukeravtalen og samtykker dets innhold
*
AVTALEVILKÅR om leveranse av strøm til ladbare kjøretøy og tilleggstjenester 1. PARTENE Disse vilkårene regulerer forholdet mellom Movel AS, org nr. 917 977 798, Tordenskioldsgate 3, 0160 Oslo ("Movel"); og Brukeren som angitt bestillingen. 2. BAKGRUNN Signert bestillingsskjema og avtalevilkårene utgjør samlet Brukeravtalen som regulerer Movels leveranse av strøm og tilleggstjenester til Bruker av ladesystem for kjøretøy ("Tjenesten"). Brukeravtalen forutsetter at Brukeren eier eller har bruksrett til ladepunktet. Leveranse, installasjon og drift av ladesystemet er regulert i henholdsvis en Drifts-, Kjøpsog Installasjonsavtale mellom Movel og boligsammenslutningen som Brukeren er tilknyttet. 3. HVA TJENESTEN OMFATTER Lading Om ikke eier av anlegget har valgt noe annet, skal Movel levere strøm til Brukerens ladepunkt. Prislisten for de ulike driftsløsningene er inntatt som vedlegg 2. I tillegg til de faste kostnadene blir Brukeren fakturert for det faktiske forbruket av kraft og nettleie. Movel kjøper strøm med opprinnelsesgaranti og søker å oppnå konkurransedyktige priser på strøm. Movel viderefakturerer Bruker for kostnadene til strøm og nettleie uten påslag. Brukeren kan følge eget forbruk på Min Side (punkt 3.2 nedenfor). Adgang til nettportal Bruker skal få tilgang til Min Side på Movels nettportal. Brukeren vil bli tildelt brukernavn og passord for innlogging. Nettportalen vil blant annet gi Bruker anledning til å følge med på strømforbruk. Åpning/stengning av ladepunkt Adgangskontroll skjer via RFID-kort og nettportalen. Movel kan etter nærmere avtale med Brukeren utstede RFID-kort for åpning/stenging av ladepunktet og aktivere dette. Kundeservice Bruker kan kontakte Movels kundeservice på hverdager mellom 07:00 – 21:00. Epost: post@movel.no Telefon: +47 475 04 041 4. BETALING Pris og fakturering Prisene er basert på boligselskapets valg av driftsløsning og fremgår av vedlegg 2. Prisene for drift kan variere mellom de enkelte boligselskapene på grunn av ulike forutsetninger for Tjenesten. Boligselskapet avgjør fordelingen av de faste kostnadene som fastledd etc. Bruker vil bli fakturert halvårlig (mars og september) for Tjenesten og for de variable kostnadene knyttet til leveranse av strøm. Tjenesten forhånds-faktureres, variable kostnader etterfaktureres. Faktura har 14 dagers betalingsfrist. Kredittvurdering Movel har rett til å foreta en eller flere kredittvurderinger av Brukeren. 5. BRUKERENS ANSVAR Opplysningsplikt Bruker skal snarest mulig melde adresseendring og andre endringer av betydning for kundeforholdet til Movel. Ansvar for skade Ladepunktet er kun tillat brukt for standarden mode 3. Brukeren skal behandle ladesystemet med varsomhet og i overensstemmelse med instruksjonsmanualer mv. Brukeren bærer selv, overfor eier av systemet, risikoen for skade Brukeren eller noen han er ansvarlig for, påfører systemet. Ansvar for strømforbruk Brukeren er ansvarlig for alt strømforbruk tilknyttet ladepunktet. Dette gjelder uavhengig av årsak, herunder om forbruket skyldes urettmessige bruk fra tredjepersoner. Tap av kort Brukeren skal sørge for at utstyr, personlige kort, koder og passord oppbevares på en betryggende måte. Ved tap eller skade på personlig kort vil Movel, etter varsel fra Kunden, sperre abonnementet og, dersom Brukeren ønsker, utlevere nytt kort mot gebyr i henhold til gjeldende prisliste (vedlegg 2). I perioden abonnementet er sperret vil det påløpe vanlig abonnementsavgift. 6. BRUKERENS MISLIGHOLD Ved betalingsmislighold vil purring bli sendt med en 14 dagers frist til å betale. Dersom fristen ikke overholdes kan Movel uten ytterligere varsel stenge for videre bruk av tjenester inntil all gjeld til Movel er innfridd. Movel kan også stenge for bruk av tjenester etter denne Avtalen dersom Brukeren ikke har gitt nødvendig og korrekt kundeinformasjon, benytter ladesystemet til annet enn lading av kjøretøy som ladepunktet er tilpasset for, utsetter ladesystemet for skade, driftsforstyrrelser og/eller annet misbruk, eller på annen måte misligholder Brukeravtalen. Ved gjenåpning etter slik stans har Movel rett til å belaste Brukeren et gjenåpningsgebyr i henhold til gjeldende prisliste (vedlegg 2). Movel kan heve Brukeravtalen ved vesentlig mislighold. Movel kan også heve Brukeravtalen etter at Brukeren er gitt rimelig frist til å rette opp i misligholdet. 7. MOVELS MISLIGHOLD Feil og mangler på anlegget Movels ansvar for feil og mangler på ladesystemet reguleres av Kjøps- og Installasjonsavtalen(e). Brukerens reklamasjonsplikt Brukeren taper sin rett til å gjøre en mangel ved Tjenesten gjeldende dersom Brukeren ikke reklamerer innen rimelig tid. Hvis Bruker melder om feil som ligger utenfor Movel ansvarsområde, og Bruker burde ha forstått dette, kan Movel kreve dekket de omkostninger som er forbundet med Movels feilsøking. Erstatning ved mislighold Brukeren kan kreve erstatning for det direkte økonomiske tap han lider som følge av Movels mislighold av Brukeravtalen, med mindre misligholdet skyldes hindring utenfor Movels kontroll som Movel ikke med rimelighet kunne ventes å ha tatt i betraktning på avtaletiden eller å unngå eller overvinne følgene av. Dersom misligholdet skyldes Movels leveranse, installasjon og drift av ladesystemet, kan brukeren kun kreve erstatning for tap etter avsnittet ovenfor, dersom Movel er ansvarlig eller har risikoen for forholdet overfor boligsammenslutningen/Brukeren etter Drifts-, Kjøps- og/eller og Installasjonsavtalen. Movel kan ikke under noen omstendighet holdes ansvarlig for tap som følge av strømbrudd eller andre forstyrrelser i den eksterne krafttilførselen til ladesystemet. Ved strømbrudd over en periode på 24 timer eller mer vil Brukeren bli godskrevet en forholdsmessig andel abonnementsprisen for perioden ladepunktet ikke kan benyttes. Movel kan ikke under noen omstendighet holdes ansvarlig for indirekte tap, herunder tap som følge av at ladepunktet ikke kan nyttiggjøres som forutsatt. Dette gjelder blant annet tap som Brukeren måtte bli påført ved at det ladbare kjøretøyet ikke kan benyttes som tiltenkt. Erstatning ved skade på person eller eiendom Movels ansvar for skader er under enhver omstendighet begrenset til det beløp som kan kreves dekket av Movels ansvarsforsikring. 8. STENGNING AV SIKKERHETSMESSIGE ÅRSAKER MV. Dersom det kreves av boligsammenslutningen eller netteier, av hensyn til sikkerheten eller funksjonaliteten i strømnettet, eller dersom Brukeren har et unormalt høyt forbruk av strøm, kan Movel koble ned Brukerens forbindelse til nettet uten forhåndsvarsel. Bruker skal i slike tilfeller informeres om nedkoblingen uten ugrunnet opphold etter stenging. 9. BRUKSBEGRENSNINGER OG ENDRINGER I STRØMNETT MV. Movel har rett til å iverksette tiltak som kan medføre avbrudd, forstyrrelser eller endringer i krafttilførselen eller Tjenesten for øvrig, dersom det anses nødvendig av tekniske, driftsmessige eller sikkerhetsmessige årsaker, herunder ved offentlige vedtak eller andre regulatoriske forhold. Movel har ikke ansvar for kostnader, tap eller andre ulemper som Bruker blir påført som følge av slike tiltak. 10. PERSONOPPLYSNINGER Movel bruker de personopplysningene som blir gitt i forbindelse med Brukeravtalen til å administrere kundeforholdet og gjennomføre leveransen, herunder ytelsene etter Driftsavtalen. Movel plikter å behandle personopplysningene i henhold til gjeldende lover og forskrifter. 11. ENDRINGER AV PRISER OG VILKÅR Movel har rett til å endre priser (vedlegg 2) og andre vilkår for Tjenesten med 3 måneders skriftlig varsel før endringen trer i kraft. Endring av pris skal stå i rimelig forhold til Movels samlede kostnader. Ved endring av pris eller andre vilkår for Tjenesten kan Brukeren si opp Brukeravtalen jf. punkt 13 nedenfor. 12. OVERDRAGELSE Bruker kan etter skriftlig varsel og samtykke fra Movel, overdra Brukeravtalen til andre privatpersoner. Ny bruker må fylle ut informasjon i bestillingsskjemaet og tiltrer Brukeravtalen ved oversendelse til Movel. 13. AVTALENS IKRAFTTREDEN OG OPPHØR Brukeravtalen trer i kraft når avtalen er signert og ladestasjonen er gjort tilgjengelig for Brukeren. Avtalen forutsetter at boligsammenslutningen som Brukeren er tilknyttet har inngått Driftsavtale med Movel. Dersom boligsammenslutningen sier opp Driftsavtalen, vil denne Avtalen opphøre på samme tidspunkt som Driftsavtalen. Brukeren kan skriftlig si opp Avtalen med 1 måneds oppsigelsestid. Oppsigelsestiden løper fra første dag i måneden etter oppsigelse fant sted. Movel kan skriftlig si opp Avtalen med 3 måneds oppsigelsestid. Oppsigelsestiden løper fra første dag i måneden etter oppsigelse fant sted. Brukeren kan stoppe abonnement midlertidig med én måneds skriftlig varsel. Fristen regnes fra den første dagen i måneden etter varselet fant sted. Bruker vil bli belastet et gebyr for stenging/gjenåpning i henhold til gjeldende prisliste. 14. TVISTER MV. Brukeravtalen reguleres av norsk rett.
GDPR Agreement
*
I consent to having this website store my submitted information so they can respond to my inquiry.
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
hjem
VÅRE Tjenester
Prosessen
Prosjekter
Bestill abonnement
NYTTIG INFO
OM OSS
OFTE STILTE SPØRSMÅL
LADING AV BIL
BLOGG
Min side
BESTILL LADEPUNKT